20 October, 2011

Tujuh Kali Tahniah Untuk Exco PMUKM

Nampaknya exco PMUKM dah mula memperbaiki reputasinya di mata pelajar UKM. Tentunya bukan kerana usaha kecil yang telah dilakukan oleh blog Ilmu Mutu dan Budi. Tindakan ini dibuat apabila Exco PMUKM mula sedar mereka perlu lakukan sesuatu untuk segera menambat hati para pengundi menjelang Pilihanraya Kampus UKM tidak lama lagi. Maka ada baiknya blog ini mengucapkan TUJUH kali tahniah untuk exco PMUKM sesi ini.

1. Tahniah kerana exco PMUKM bersetuju bersama Aspirasi, ISIUKM dan Majlis Eksekutif Pelajar Kolej Antarabangsa Ibu Zain untuk menyertai Program Himpun Sejuta Umat pada hujung minggu ini.

2. Tahniah kepada exco PMUKM jika mereka sudah mula memahami tindakan membelakangkan pihak Pengurusan universiti tempoh hari adalah sesuatu yang tidak bijaksana dan berusaha tidak mengulangi tindakan yang sama pada masa depan.

3. Tahniah kepada Exco PMUKM jika mereka mula sedar bahawa penganjuran Pesta Konvo tahun ini tidaklah sebaik tahun tahun yang lalu dan mereka berazam untuk memastikan penganjuran tahun depan akan lebih baik dan bermakna.

4. Tahniah kepada exco PMUKM jika mereka mula sedar bahawa badan PMUKM adalah milik semua persatuan pelajar dan bukan milik kelompok tertentu sahaja di UKM.

5. Tahniah pada PMUKM jika mereka mula mengambilkira keperluan para pelajar bukan Islam yang ingin sama sama menyumbang kepada aktiviti dan program pelajar di UKM.

6. Tahniah kepada PMUKM jika mereka sedar bahawa memperjuangkan Islam memerlukan keazaman yang kuat melampaui kepentingan dan agenda politik kampus yang sempit.

7. Tahniah pada exco PMUKM yang dilaporkan mula menziarahi secara bergilir gilir dan mengimarahkan surau surau kolej kediaman sejak beberapa minggu ini.

Dan tambahan satu lagi.. Tahniah pada exco PMUKM kerana menganjurkan Forum Bajet 2012 Dimanakah mahasiswa, yang sebelumnya tiada dalam takwin PMUKM, secara tiba tiba diadakan selepas blog Ilmu Mutu dan Budi mencadangkannnya pada PMUKM..mungkin secara kebetulan...

Tak ketinggalan TIGA ucapan tahniah juga diberikan pada Aspirasi UKM

1. Tahniah pada aspirasi jika mereka mula mengemaskinikan gerakerja organisasi mereka sejak minggu lalu.

2. Tahniah pada aspirasi yang mula mengaktifkan facebook dan blog mereka sejak minggu lalu.

3. Tahniah pada aspirasi kerana bersama sama PMUKM, Isiukm dan IZISH untuk penyertaan dalam program HIMPUN hujung minggu ini.

Tentu akan ada banyak lagi ucapan tahniah pada masa depan bila PMUKM, Isiukm, ASPIRASI, 'Gmukm' dan 'TSB' mula melakukan lebih banyak peningkatan dalam organisasi mereka dalam masa terdekat demi kebajikan pelajar.Tahniah untuk semua pemimpin pelajar UKM.