08 May, 2012

iZISH Anjur Career Expo 2012 Demi Kebajikan Pelajar UKM


iZISH akan menganjurkan UKM Career Expo buat pertama kalinya di DECTAR UKM pada 18-19 Mei 2012.  Ini salah satu projek anjuran pelajar iZISH yang terbesar dan terakhir untuk sesi ini. Cabarannya juga tentulah sangat besar. Bayangkanlah pengurusan iZISH hanya berupaya menyediakan peruntukan RM500 sahaja (peruntukan aktiviti pelajar di semua kolej kediaman adalah sangat terhad). Selebihnya diusahakan sepenuhnya oleh AJK UKM Career Expo 2012 yang terdiri 100% para pelajar iZISH, lebih menarik bila 85 peratus daripada AJK projek ini adalah pelajar tahun satu. 
Kini tinggal 10 hari lagi acara ini akan berlangsung, sehingga kini team UKM Career Expo 2012 telah menunjukkan usaha yang cukup memberansangkan. Sudah 35 buah syarikat senarai utama bersetuju menyertai Career Expo UKM 2012.
Inilah Career Expo UKM pertama setelah tiga tahun tidak dianjurkan. Sejak tiga tahun itu juga pelajar UKM terpaksa 'menjenguk-jenguk' peluang pekerjaan di Hari Kerjaya UM dan juga UPM. Atas keinsafan tersebut saya memberikan galakan dan sokongan  pada team iZISH untuk menjayakan UKM  Career Expo 2012. Pada saya ini adalah untuk kebajikan semua pelajar tahun akhir UKM.
Harapnya program ini akan diteruskan pada tahun hadapan. Tetapi biarlah badan persatuan pelajar seperti PMUKM yang menjayakannya kelak. Mereka adalah badan induk yang sepatutnya bertanggungjawab menjaga kebajikan seluruh pelajar UKM. Di iZISH, usaha ini kami lakukan setelah tidak ada sesiapapun yang ingin menjayakannya pada tahun ini. Semoga usaha murni oleh  team iZISH yang menganjurkan UKM Career Expo 2012 akan memberikan manafaat besar kepada seluruh warga pelajar UKM. Tahniah dari saya, buat team UKM Career Expo 2012 anjuran iZISH.
Di bawah ini adalah senarai syarikat dan penceramah yang telah bersetujui menyertai UKM Career Expo 2012 anjuran iZISH. Masih ada beberapa lagi syarikat yang dalam proses untuk turut serta.
Sila lawat facebook Career Expo UKM 2012 anjuran IZISH di:
https://www.facebook.com/UKMCareerExpo2012
Tahniah buat pasukan Career Expo UKM 2012 dari IZISH.








Speakers






Exhibitors