08 April, 2012

Tahniah Majlis Eksekutif Pelajar, Tahniah Team Green Planet Ventures! Tahniah IZISHIAN

Seperti kita di IZISH sedia maklum, Green Planet Ventures atau GPV telah dianugerahkan sebagai pemenang Anugerah Pembangunan Pelajar bagi kategori Penyelidikan dan Inovasi Pelajar. Walaupun ada beberapa lagi kategori lain, kategori yang GVP menang agak istimewa kerana berkaitan penyelidikan dan inovasi, Lebih lebih lagi selari dengan niche IZISH menjayakan kelestarian. Tentunya kemenangan ini kemenangan buat team GPv dan pada semua MEP yang terlibat secara langsung dalam mengasaskan idea penganjuran projek ini. Tentu juga pada timbalan pengetua dan para felo IZISH yang banyak membimbing pelajar. Anugerah ini adalah bukti kerja keras semua pihak di IZISH.

Kita menang satu, itu sangat memadai untuk tahun pertama kita masuk bertanding. Paling saya bangga bila Majlis Eksekutif IZISH merupakan persatuan pelajar yang paling banyak menghantar pencalonan, mengalahkan semua persatuan fakulti, utusetia, anak negeri dan semua kolej yang lain. Malah mengalahkan PMUKM sendiri yang merupakan badan induk persatuan pelajar di UKM. Itu satu kemenangan yang SANGAT BESAR pada saya. Tahniah IZISH-ian. Itu juga bermakna IZISH sentiasa aktif dan mempunyai banyak program untuk pembangunan para pelajarnya. Walaupun kewangan yang sangat terhad, tenaga kerja yang kecil, pelajar IZISH buktikan mereka adalah pelajar yang hebat.

Melihatkan projek tahun 2012 yang akan dicalonkan pada 2013 nanti, IZISH nampaknya lebih bersedia. Dengan penganjuran FESKIB, HAM, EXPLORACE, SILANG BUDAYA, CAREER EXPO dan IZISH CORNER dan beberapa projek lain khususnya berkaitan kelestarian, saya jangkakan lebih banyak kemenangan akan dicapai pada tahun hadapan. Mungkin elok juga program dalam kategori perpaduan juga boleh diadakan pada tahun hadapan oleh pihak penganjur.

Apa pun tujuannya, matlamat bertanding bukan untuk mengejar kemenangan semata mata. Tujuan yang paling besar untuk membangunkan diri mahasiswa. Bukan juga kemenangan itu akan membawa riak, sebaliknya sebagai pencetus semangat untuk lebih gigih berusaha.

Jika ada pertandingan percalonan paling banyak, pasti IZISH akan mendapat tu lagi kemenangan tahun ini..

TAHNIAH BUAT SEMUA WARGA IZISH...LOVE IZISH...