10 December, 2012

Tahniah Buat Warga Kerja Konvensyen Kampus Lestari IZISH 2012




Terlebih dahulu saya rakamkan tahniah buat semua warga kerja Konvensyen Lestari IPT IZISH yang telah berlangsung dengan jayanya sepanjang dua hari lepas (8 dan 9 Disember 2012). Ini yang selalu saya katakan projek pelajar yang berimpak tinggi. Kita bukan sahaja menganjurkan projek untuk suka suka tetapi mempunyai satu wawasan yang besar, membina jaringan kerjasama serta menggunakan 'akal intelek' untuk memikirkan keperluan dan masalah masyarakat.

Selain begitu banyak kertas kerja akademik yang telah berjaya dibentangkan (akan dibukukan), KKL 2012 juga mengumpulkan
hampir 200 mahasiswa dari 8 buah IPTA (antaranya UKM, USM, UTM, UTHO, Unimep) untuk duduk bersama mendengar dan berbincang tentang isu alam sekitar dalam kampus bersama ahli akademik dan  badan NGO.

Selain itu pertandingan poster lestari, fotografi lestari dan kertas kerja pelajar juga membuktikan kejayaan projek ini. Difahamkan 10 kertas akademik oleh pensyarah dan penyelidik, 63 penyertaan fotogafi, 24 poster dan 12 kertas kerja peringkat pelajar telah diuruskan dengan baik dan lancar.

Malah IZISH juga berbangga bila juri profesional memberikan pengiktirafan kepada saudara Zulhilmi ) pelajar IZISH dari fakulti FEP yang berjaya mengondol pembentangan kertas kerja terbaik dan menerima hadiah wang tunai (RM1,500), sijil dan plak kemenangan.

Kejayaan ini adalah hasil kerjasama yang erat di kalangan pentadbiran, rakan felo IZISH dan jentera KKL 2012. Sesungguhnya, kerjasama ini menghasilkan sesuatu yang sangat bermakna khususnya kepada AJK KKL 2012. Pengalaman melalui kesukaran, konflik, mengerakkan rakan rakan dalam menjayakan KKL 2012 serta cabaran cabaran lain adalah pengalaman yang sangat berharga. tentunya tidak boleh dibeli di mana mana juga.

Semoga kita akan berjumpa lagi di KKL di tahun tahun yang seterusnya..di IZISH, kita ingin menjadi menjayakan agenda kampus lestari, menjadi peneraju kesejahteraan komuniti..TAHNIAH KKL-2012.

 Foto Sekitar KKL 2012...